СЦЕНАРІЙ РОДИННОГО СВЯТА

    
Сценарій родинного свята
Учень:       Сім’я – що значить це, то кожен знає.
Хто зріс в сім’ї і хто сім’ю сам має.
І хоч як не приховуй, не таї,
                  Залежить наше щастя від сім’ї.
                  Якщо зміцніє хоч одна родина,
                  Міцною стане наша Україна.
Учитель: Доброго дня, любі друзі! Ми радо вітаємо вас у цьому класі.  Як це чудово, що тут зібралися однією дружною сім’єю батьки і діти, бабусі і онуки, щоб  краще пізнати один одного,  цікаво відпочити.
Учні: Дозвольте сьогодні усім побажати
         Багато хороших і сонячних днів.
         Дідусям і татам, бабусям і мамам
         Сестричкам з братами
         Палкий наш привіт!
                   Здрастуйте, здрастуйте, здрастуйте
                   З нашого класу батьки.
                   Радісно, радісно, радісно,
                   Що ви до нас нині прийшли.
         Скажемо спасибі, мами й тата, вам.
         І бажаєм щастя ми своїм батькам.
                   Любі мами, любі тата,
                   Перед  вами не малята,
                   Правда, ми не парубки,
                   Проте справжні козаки.
                   Намалюєм  гарні вуса,
                   Хвацько їх підкрутимо,
                   Гарну пісню заспіваєм,
                   Ще й і вас научимо.
                            (Пісня «Зеленеє жито»).
Учні: Бачу, тут сидять із нами наші татусі і мами,
         Й дорогенькі бабусі. Ви прийшли до нас усі.
                   Рідна мамо! Рідний тато!
                   Я люблю вас дуже щиро.
                   Я бажаю вам завзяття,
                   Лише щастя! Лише миру!.
         Ви мене любіть, рідненькі,
         Бо я ще такий маленький!
         Хочу бути на вас схожий,
         Як і ви, такий же гожий.
                   Хлопці ми не ликом шиті,
                   Та й дівчатка, хоч куди!
                   Обіцяєм добре вчитись,
                   Щоб раділи нам батьки.
Працювати на ділянці
Ми уміємо також.
Щоб як писанка була
Наша  школа дорога.
                   Хоч бувають і невдачі,
                   Не виходять в нас задачі.
                   Й на диктанті, як на зло,
                   Нам, бувало, не везло.
Учитель: Але хоч як би вам не везло на диктанті  чи самостійній роботі, хоч яку б оцінку ви не отримали, все одно вас не перестають любити  найрідніші, найдорожчі вам люди.
Учні:          Є багато хороших слів,
                   Що ми чуємо щодня.
                   Та чомусь завжди хотів
                   Слово я почуть «рідня».
         Як то добре, коли рідні
         У світлиці, за столом,
         Коли дерево і гілля
         Під одним святим крилом.


                   Гляну в рідні обличчя я,
                   Ніби богу помолюсь.
                    Наймиліша моя рідня!
                   Я їй в ніжки поклонюсь.
         Де б не була, та знаю я,
         Не забудеться мій рід.
         Пам’ятатиму, звідкіля
         Журавлиний почався політ.
Учитель:  Що ж означає слово рідня?
Подивіться, діти, ось малюнок дерева. Які в нього могутні корені, великий стовбур, як багато гілок і які гарні зелені листочки! Так от, кожну родину можна порівняти з цим деревом.
Тому це дерево називається родовим деревом.  І зараз я з вашою допомогою складу схему родоводу.
1.     Коріння вашої родини – це ваші прабабусі та прадідусі.
      Хто це такі?
      У  кого з вас вони є?
      Як їх звати, де вони живуть?
Прабабусь та прадідусів потрібно дуже шанувати, адже вони самі старші члени вашої родини, прожили багато років, багато бачили, знають. Зараз вони старенькі, хворі і їм так потрібна ваша допомога!
      Хто допомагає їм, як саме?
Отже, на корінні – прадідусі і прабабусі.
         (Прикріплюю на корінні дерева малюнки прабабусі та прадідуся)
2.     На стовбурі ми розмістимо малюнки ваших бабусь та дідусів.
      Скільки бабусь у вас є?
      А дідусів?
      Чому?
      А як звати ваших бабусь і дідусів?
3.     На ось цих гілках ми розмістимо малюнки ваших мам і тат.
      Чи знаєте ви, як їх звати?
4.     Як ви гадаєте, хто це такі – зелені листочки?
      Тут ми розмістимо малюнки вас, ваших братиків та сестричок.
      Ось ми і склали схему вашої родини. А зараз попрацюємо за цією схемою.
Люди старшого покоління – досвідчені, мудрі, добрі. Для вас, діти, вони прабабусі та прадідусі. Сядьте біля них, поговоріть з ними і вам відкриються сторінки їхнього життя. А це – історія кожної сім’ї , історія нашого народу.
Нелегким було їхнє життя. На їхню долю випали голод, війна, розрухи.
Учень:      Бабусина доля – як ота тополя,
                   Що посеред поля в небо порина.
                   Вітер гне тополі, заметілі в полі,
                   Так біліє в бабці сивина.
Учитель: А зараз послухаємо гумореску про прабабусю та прадідуся.
Учні:          На прадідівській пічці пригрілися старі,
                   Надворі вітер свище, гуде у димарі.
                   І порожньо в кімнаті, в дітей свої діла.
                   Вивчають вони в місті міграцію села.
– А пам’ятаєш, – голос старенька подала, –
Як люта сніговиця  нам літом розцвіла?
Кахикав ти під тином, а я крізь вітер й сніг
Летіла, як на крилах, до сильних рук твоїх.
– Було, було, старенька, – аж загордися дід,
А чом не повернутись до тих далеких літ?
Дід в чоботи влізає, прикрився кожухом.
Ти, теє, не барися, як стукну під вікном.
У віхолу виходить, жовтіє лиш луна.
Шкребе, чека старенький, а бабці все нема.
Бурчить та й повертає у теплий хатній рай.
А на печі куняє, похропує стара.
– Чого ж ти не виходиш?, – дід мовить, сопучи
– А мати не пускають, –  почулося з печі.
Учитель: Бабусі. Вони втілюють  в собі доброту і ласку, працелюбність і мудрість, щедрість і відданість. Бабуся, як невтомна бджілка, готує їсти для всієї родини, шиє, вишиває, в’яже шкарпетки. А  найвідповідальніша з усіх робіт – це догляд за онуками.
Учні: 
Сучасна дитина.
Івасик верещить несамовито,
А бідній бабці спокою нема.
Вона уже не знає, що й робити,
– Бери цукерку,
– З’їз  сама!
– То випий ось! 
–Не хоцу пить сметани!
– То сливки з’їж із пиріжками.
– Наблидли сливки й пилізки!
– А що ж ти хочеш? Все тобі дістану!
– Я хоцу, бабо, дзинси - повзунки!
Учень:      Рідна бабуся, дорога моя!
                   Це ж для тебе сонечко лагідно сія.
                   Ласкою лиш повняться рученьки твої,
                   Я люблю твій голос теплий, дорогий.
                   Назбираю в лісі  квітів сон-трави.
                   Дорога бабусенько, до ста літ живи!

Учитель: Даруємо нашим бабусям частівки
                                     
Частівки.
1.     Починаєм, починаєм, веселіш, гармонія,
                   Кажуть всі, що ми співаєм краще філармонії
.
2.     Всі говорять, що я чемна дівчинка Катруся,
                   Бо ж відомо, що  вдалась у свою бабусю.
3.     Ой, бабусенько рідненька, скажи, чи бувало,
                            Що до діда у садочок  ввечері тікала?

4.     Ой, бабусенько рідненька, будь зі мною щира,
                            Розкажи, як ти  таємно дідуся любила!
5.     Я, бабуся, вже доросла і хочу все знати,
                   Чи колись тебе, маленьку, била твоя мати?
6.     А моя бабуся Ліза майстер на всі руки
                   Пере, шиє, вишиває, догляда онуків.
Разом:        Ой, бабусі  наші милі, сонечка ясненькі,
                  Хочем ми, щоб ви були завжди молоденькі!
Учитель:   А хто знає прислів’я про бабусю?
Учні:
ü Є бабуся – є і дітки.
ü Діти – це діти, а справжні діти – це онуки.
ü Хто бабусю має – той потіху знає.
(Викладаю на пелюстці квітки малюнок бабусі)
Учитель:   Не забудемо ми сьогодні і про наших дідусів.
      Ану підніміть руки, хто любить свого дідуся?
Учні:
1.     Зовсім не старенький любий мій дідусь.
         Ми з ним щирі друзі, і я цим горжусь.
         Він такий розумний! Все на світі знає
         Бо книжок багато він завжди читає.
2.     Дуже поважає мій дідусь футбол.
Разом із гравцями забиває гол.
То підскочить в кріслі, то –«ура» кричить
Аж на стелі люстра дзвінко дзеленчить.
                            Недарма вважає наша вся сім’я,
                            Що на діда дуже, дуже схожий я
                             Підросту ще трішки, усього навчусь,
                             І таким розумним стану, як дідусь
Учитель:  Послухайте гуморески  про дідусів.
Учні:
                   – Якщо будеш, – каже дід, –
                   Ти на скрипці грати,
                   Буду кожен день тобі
                   На кіно давати!
–  Пхе, – сміється Гриць малий, –
Так не вийде, діду, –
На кіно мені дадуть
Четверо сусідів.
Будуть також кожен день на кіно давати
З умовою, якщо я більш не буду грати!

Що краще?
– Агов, – лунає діда голос, –
Гей, обізвіться, де ви там?
– Мовчи, – сказав сестрі Микола, –
Нехай дідусь працює сам!
Сама  дивись, хіба не краще
Побігти в спеку до ріки?
Або в  «індійців» гратись в хащах,
Ніж поливати огірки?
– Миколо!, – кличе дід, – Тетяно!
– На річці шибеники, ох!
– Ну що ж, морозиво розтане.
– З’їмо з бабусею удвох.
Учень:      Боже, Господи, Ісусе!
Щиро дуже помолюся.
Шлю до тебе мольби щирі,
Дай бабусям, дай дідусям
Щастя, миру й , звісно, сили!
Щоб із нами довго - довго
Вони, рідні, в згоді жили!
(Виставляю малюнки дідуся на квітку)
Учень:      Коли б начальником я став
                   Хоч на одну годину,
                   Тоді одразу б наказав
                   Закон ввести єдиний:
                   «У дні святкові й вихідні
                   Батьків не допускати
                   Без нас у парк, на стадіон,
                   У гості й до театру».
                   Ще й всюди входи спорядив
                   Словами охоронними:
                   «Вхід  без дітей для всіх батьків
                   Суворо заборонений!».
(Пісня «Нерозлучні друзі»)
Учні:         
1.     Мама! Найдорожче слово в світі.
                   Де б не був ти, щоб ти не робив,
                   Назавжди вона твій шлях освітить
                   Ніжним серцем, відданим тобі.
2.     В дні важкі і в дні, на щастя щедрі,
                   Не забудь, вона завжди в тобі.
                   То ж живи, як мама, щиро й чесно,
                   І як мама, світ оцей люби.
3.     Хто скаже, підкаже, що можна зробити,
Щоб мамині сльози на всіх розділити?
На  мене, на тебе, на нього, на кожного.
Скажіть, підкажіть, та невже ж так не можна?
4.  Я взяв би на себе найгірше, найважче,
                   Аби тільки знати, що мама не плаче.
                   Бо вірю, ніхто не відмовиться в світі
                   Із мамою біди її розділити,
                   Щоб радістю повнились мамині дні,
                   Щоб геть одлетіли тривоги сумні!
5.       Коли б хто в світі міг підрахувати
Всі сльози материнські на землі!
Коли б хто біль, що знала кожна мати,
Розкласти міг на часточки малі
6.     Напевно, всім удосталь би дісталось,
                   Аби ж то кожен витримати  зміг!
                   Шануймо ж наших матусів на старість,
                   Так само, як в дитинстві вірим в них!
7.   Не забуваймо: адже й наші болі
Приймають матері в свої серця.
Аби у нас були щасливі долі,
Від самого початку й до кінця.
8.     Найкращі дні для наших матерів –
                   Це дні, коли щасливі їхні діти.
                   Від нас залежить, скільки днів таких
                   Ми можемо для матерів зробити.
9.     Даруймо ж радість нашим матерям!
Бо їм турбот і горя вистачає.
Я по собі давно вже знаю сам,
Як часто маму стомлюють печалі.
Учитель:   Перше слово, яке дитина вимовляє – це слово «мама». І недарма, бо першою людиною, яка схиляється над її колискою, є мама.
Ще недавно ви були малюками, а тепер третьокласники. Але мами так само турбуються про вас, як про маленьких, звертаються з найніжнішими словами.
Мами, згадайте, якими словами називаєте ви своїх діток. Це вам зараз пригодиться.
                  А ви , дітки, подумайте, які ніжні слова кажете до своїх мам.
                      Конкурс 1.
Мама і донька (син) стають напроти один одного. Роблячи по кроку,
Промовляють ласкаві слова. Виграє той, хто зробить більше  кроків.
                     Конкурс 2.
Дитині письмово дане завдання. Дитина показує, мама відгадує.
(Поцілуй мене; дай мені, будь-ласка, грошей; дай мені, будь-ласка, поїсти.)
                   (Викладаю на пелюстці малюнок мами).
Учитель: А хто завжди поруч  з мамою і вами?
Учень:      Сад зелений, а у ньому
                   Гордий дуб шумить гілками.
                   Дім красивий, а у ньому
                   Любий тато наш із нами.
                   Тато разом з мамою робить затишок у домі,
                   У нього сильні і працьовиті руки.

Учитель:  Хто може розповісти про тата?
      А хто знає вірші про тата?


Учні:
1.     Кажуть, я, мала,вередувала
Плакала частенько, та дарма,
На руках у тата засинала,
І вночі татусь мороку мав.
2.     Дорогий, хороший, рідний тату!
Кращого за тебе не знайти.
Дорогий, хороший, рідний тату!
Як чудово, що у нас є ти!
3.     У неділю тато прибирає,
                   Добре знає діло він своє:
                   Миє все, підлогу протирає,
                   Вихідний матусеньці дає.
4.       Як хворів я, мама наді мною
Промовляла тихо: «Боже мій!»
А татусь холодною водою
Обтирав мене, щоб не хворів.
5.     Діти мріють, ласкою зігріті,
                   Щоб ніколи не було біди.
                   Щоб жили щасливо в цілім світі
                   Тато й мама поруч назавжди.
                   (Пісня «Сколько песен…»)
Учитель:  А зараз побачимо, чи справді все можуть зробити наші тата.
                            Конкурс.            
Всі хлопчики і один тато, який із зав’язаними очима під музику повинен знайти свого  сина.
                   (Викладаю на пелюстці малюнок тата).
Учитель:Любі друзі! Легенда каже, що коли Бог створив чоловіка (тобто ваших тат), він задумався, з чого ж зробити жінку. Адже весь матеріал  пішов на чоловіка. І після роздумів став він створювати жінку:
                 з кількох яскравих променів сонця;
                 з краси лебедя;
                 з грайливості кошеняти
                 з задумливості місяця.
Зробив постать, вдихнув в неї життя. І цю жінку передав чоловікові, кажучи:
«Бери її такою, якою я її створив, і бережи її.
Будь уважним до неї і допомагай їй».
      А зараз нам потрібна подружня пара. Дивлячись в різні сторони, дайте відповіді на такі питання:
1.Якого кольору волосся у вашої дружини?
2. Яку зачіску носить ваша дружина?
3 Якого кольору очі?
4. У що одягнена ваша дружина?
 5. Яка улюблена страва дружини?
6 Коли її день народження?
7. Які квіти любить ваша дружина?
8. В якій сукні була вона, коли ви вперше зустрілися?
9. Рік, число, місяць, коли ви одружилися.
10. Якою була погода, коли ви одружувалися?
11. На яке свято і що саме дарували дружині останнім часом?
      А зараз черговий конкурс «Закінч прислів’я».         
1. Милі гості, просим сісти, … /вареники будем їсти
2.Яке дерево, такі в нього квіточки,  … /які батьки, такі й діточки.
3. Який кущ, така й калина, … /яка мати,така й дитина.
4. Який дуб, такий тин,  … /який батьки, такий син.
5. Нащо ліпший клад,  … /коли в сім’ї лад.
6. Добрі діти – батькам вінець,  … /а злі діти – батькам кінець.
7. Мати одною рукою б’є, … /а другою гладить.
8. Шануй батька й неньку,  … /буде тобі скрізь гладенько.
Учні:          Доки батько живий,
                   Доки мама жива,
                   Поспішаймо сказати
                   Найдорожчі слова:
                   Рідна мамо, живи,
                   Рідний тату, живи,
                   Найдорожчі у світі –
                   Це ви, тільки ви.
Учитель: А про кого із членів родини ми ще не розповідали?
                   (Про братиків та сестричок).
      У кого з вас є братики і сестрички?
      Хто хоче розповісти про них?
Учень:       В мене є мала сестричка,
                   Зовсім, зовсім невеличка.
                   Ще не вимовля ні слова.
                   Сміх – її єдина мова.
Учитель:  А що любить робити твій братик?
                   (Виставляю на пелюстці малюнки дітей)
Ось бачите, яка вона, наша родина, як ось ця квіточка.
      А скажіть, чи ми з вами теж родина?
      Чому?
 (Разом вчимося, відмічаємо різні свята разом, інколи сваримося,але відразу ж і миримося, як у  справжній родині)
Так, діти, родина – це не лише рідні, це і наш клас,  наша школа. І навіть весь український народ.
        Чи хочете ви, щоб наша велика українська родина була щасливою і красивою?
        А для цього треба дружити, любити своїх батьків, поважати старших, любити свою землю.
        Чи вчили ми пісню про родину? Заспіваємо її.
(Мелодія  пісні «В траве сидел кузнечик»)
                   Сьогодні заспіваєм, сьогодні заспіваєм
                   Про самих найдорожчих
                   Для всіх для нас людей.
Приспів:
                   Дідусь, бабуся, татко, матусенька і я,
                   Сестричка і мій братик – родина це моя.
                   Наш третій клас хороший,
                   Наш третій клас хороший,
                   І дружній, і пригожий,
                   Родиною зовем.
Приспів:
                   Школярики, школярики – ми всі одна сім’я.
                   Веселі ми чубарики – і ти, і він, і я.

4 коментарі: