Ми малюємо вулицю



Ми малюємо вулицю
(практичне заняття)
Мета:
F сформувати у дітей чітке знання того, що Правила дорожнього руху –  це закон для всіх учасників руху: і для водіїв, і для пішоходів;
F удосконалювати вміння дітей орієнтуватися в «Правилах дорожнього руху»;
F ознайомити учнів з сигналами регулювальника та навчити виконувати їх вимоги;
F сприяти розвитку пізнавальної активності учнів, товариської взаємодопомоги і співробітництва;
F формувати комунікативні вміння в ході спільної творчості.
Обладнання: кольорові маркери для всіх учасників, ватман, маски звірят, жезл регулювальника, картки з буквами, нагородний матеріал.

Хід заняття
I. Організація класу
Поділ учнів на 3 групи
IІ. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми і мети заняття
-       Послухайте загадки:
Стоїть верба серед села, розпустила гілля у кожне подвір'я.
(Дорога)
На дорозі звір лежить:
Весь у смужку, ніби спить.
У степу він народився,
На дорозі нам згодився.
Цього звіра звати «зебра»,
В нього є смугасті ребра.
Знає кожний пішохід –
Це безпечний …(перехід)
Всім перехожим я моргаю,
Щоб пильно глянули на мене.
Очей же я аж троє маю:
Червоне, жовте і зелене! 
 (Світлофор)
-       Хто здогадався, яка тема нашого заходу?
-  Правильно! Сьогодні ми згадаємо Правила дорожнього руху і проведемо конкурс  «Ми малюємо вулицю».
-       А як ви думаєте, щоб малювати вулицю, що треба знати?
-   Сьогодні ми не тільки згадаємо Правила дорожнього руху, а й навчимося розуміти жести регулювальника, пригадаємо, які бувають дорожні знаки та види транспорту і, звичайно ж, намалюємо нашу вулицю.
 IІI. Інсценування казки
-     А спочатку подивимося казку «Неслухняний пішохід», і ви скажете, чому вчить нас ця казка.
Ведучий:
Якось у дрімучий ліс
Світлофор ведмідь приніс.
Поспішають всі сюди:
Зайці, лиски і вовки. 
Чи то в будні, чи на свята
Пішоходів так багато.
Скачуть, ходять, пролітають,
Пробігають, проповзають
Всі по правилах завжди,
Щоб не трапилось біди.
Мама їжачка навчала
І таке йому казала:
1 учениця (їжачиха):
Правила порушувать не смій!
На червоне світло – стій!
Якщо жовте – теж зажди,
На зелене світло – йди!
Ведучий:
Не послухався їжак,
Все зробив зовсім не так.
Коли треба – не спинився,
І клубочком покотився.
Завищали гальма враз,
А старий товстезний КрАЗ
Засигналив, заричав,
Спересердя закричав:
1 учень (КрАЗ):
Та я ледве зупинився,
Ледве з шляху не звалився!
Або правила вчи всі,
Або марш мерщій в кущі!
Ведучий:
Їжачок ледь просопів:
2 учень (їжачок):
Вибачте, я не хотів.
Виправився я з тих пір.
Краще всіх порядок знаю,
        Світлофор я поважаю!
IV. Бесіда за змістом
-       Хто вчив їжачка дотримуватися Правил дорожнього руху?
-       А чому він їх не дотримувався?
-       До чого це могло призвести?
-       Які висновки зробив маленький їжак?
-       Кого він тепер дуже поважає?
-       Так чого ж вчить нас казка?
-       Що ми повинні запам'ятати? (Треба дотримуватися сигналів світлофора)
V. Знайомство з жестами регулювальника
-       А хто регулює рух, якщо немає світлофора?
Ми побачили з тобою,
Як одною лиш рукою,
Тільки жезла він підняв —
Вантажівку вмить спиняв.
 Що ж це за силач такий?
Це, звичайно, ... (постовий)
– Часто пішоходи не знають значення жестів регулювальника і створюють на дорозі аварійні ситуації.
ЗАПАМ'ЯТАЙ: жести регулювальника мають перевагу перед сигналами світлофорів та вимогами дорожніх знаків пріоритету і є обов'язковими для виконання і водіями, і пішоходами.
VІ. Гра на засвоєння жестів регулювальника
– Отже, ми повинні запам'ятати:
Права рука регулювальника піднята вертикально вгору. Цей жест називається «Увага», він рівнозначний жовтому сигналу світлофора, причому його значення не залежить від того, як до вас повернутий регулювальник. Рух у всіх напрямках заборонено. Даний жест регулювальника дається після кожного сигналу.
Руки регулювальника опущені вниз або витягнуті в сторони. Якщо інспектор стоїть до вас правим або лівим боком, даний жест рівнозначний зеленому сигналу світлофора.
Ми зараз перевіримо, як ви запам'ятали значення жестів регулювальника.
Рухи регулювальника:

ВГОРУ –  поворот направо руки в сторони – 
ВГОРУ –  поворот вліво руки в сторони –  ВГОРУ – і т.д.


VІI. Гра «Збери слово»
-       А тепер ми переходимо до художнього конкурсу.                              
-       Хто нагадає, як називається тема конкурсу?
-       У кожної групи буде своє завдання. Щоб дізнатися, що ж ви будете малювати, ми зіграємо ще в одну гру. Я роздам вам літери.
-       Хто здогадався, яке зараз буде завдання?
-       Правильно! Гра називається «Збери слово»
(За сигналом кожна команда збирає з букв слово)
1 група ТРАНСПОРТ
Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай, тролейбус)
-       Що це таке? (Види транспорту)
-       Як називаються ці види транспорту? (Пасажирські, наземні)
-       Де ви будете малювати транспорт? (На проїжджій частині)
2 група ПІШОХІД
-       Кого називають «пішоходом»?
-       Велосипедист –  пішохід? (Якщо він на велосипеді –  ні, а якщо веде поруч велосипед, то –  так.)
-       Чи повинен пішохід дотримуватися Правил дорожнього руху?  Навіщо?
-       На якій частині дороги ви будете зображувати пішоходів? (На тротуарі)
3 група ДОРОЖНІ ЗНАКИ
-       Що можна намалювати на узбіччі? (Дорожні знаки)
-       Які бувають знаки? (Попереджувальні, заборонні, вказівні)
-       Ось ці знаки ви і будете малювати.
VІII. Практична робота «Ми малюємо вулицю» (на ватмані)
 



ІХ. Рефлексія
-       Який конкурс ми зараз провели?
-       Давайте згадаємо, яка була тема конкурсу?
-       Що нового ми дізналися сьогодні, чому навчилися?
-       Що повинен знати і вміти кожен пішохід?
-       Хто є головним при регулюванні руху?
-       До чого може призвести недотримання ПДР?
-       Давайте подивимося на наш плакат і  виберемо, яка група  найкраще справилася із завданням.
IX. Підбиття підсумків
ü Розгляд та вибір кращих робіт
ü Нагородження



Немає коментарів:

Дописати коментар